Jedzenie w podr贸偶y!

Cho膰 wakacje powoli dobiegaj膮 ko艅ca, przed niekt贸rymi jeszcze d艂ugo wyczekiwany urlop.聽Szczeg贸lnie dla Was kilka wskaz贸wek (razem z 偶yczeniami udanego wypoczynku聽) w ko艅cu…Im zdrowiej zjecie przed podr贸偶膮 czy w jej trakcie, tym lepiej odpoczniecie

  1. Profilaktyczne probiotyki
    Ka偶da podr贸偶 wi膮偶e si臋 z odmiennym klimatem jak i obecnymi wsz臋dzie bakteriami- na d艂oniach, w wodzie pitnej czy przygotowywanym聽na niej jedzeniu. Bakterie nie musz膮 by膰 chorobotw贸rcze. Mog膮 to by膰 po prostu nieznane Twojej odporno艣ci obce szczepy. W podr贸偶y mog膮 przysporzy膰 wiele dolegliwo艣ci 偶o艂膮dkowych- os艂abienie, zatrucia czy biegunki.聽Warto na 2-3 tygodnie wcze艣niej przyjmowa膰 probiotyki Dzi臋ki nim korzystne bakterie dla naszego organizmu uszczelni膮 przew贸d pokarmowy, chroni膮c przed obcymi bakteriami. Im bogatszy sk艂ad probiotyk贸w, tym lepiej.
  2. Jad膮c w nowe, nieznane miejsca cz臋sto sto艂ujemy si臋 w przydro偶nych knajpkach, dworcowych barkach lub restauracjach typu fast-food.聽Niesie to jednak za sob膮 ryzyko, gdy偶 nie wiemy z czego, w jakich warunkach i jak d艂ugo sporz膮dzane i sprzedawane s膮 tam potrawy. Zatrucie pokarmowe ju偶 na samym pocz膮tku mo偶e popsu膰 urlop.聽Dlatego te偶 lepsze jedzenie w艂asne, ni偶 przypadkowe. Zabierz ze sob膮, przygotowane wcze艣niej kanapki lub kup w sklepie jab艂ko, banany czy butelk臋 kefiru.聽 Gdy zg艂odniejesz, b臋dziesz mia艂 pod r臋k膮 przek膮ski nim zdecydujesz si臋 na bli偶ej nieokre艣lon膮 knajpk臋.
  3. Niezale偶nie od pory dnia, przed wyruszeniem w podr贸偶 zjedz co艣 po偶ywnego i lekkiego np. pe艂noziarnist膮 kanapk臋, syc膮ce jajka w dowolnej postaci lub owsiank臋 na wodzie z bakaliami. Po偶ywny posi艂ek powinien nasyci膰 Ci臋 na d艂u偶sz膮 podr贸偶 w bezruchu
  4. Przek膮ski i woda
    Nie ograniczaj napoj贸w, by unikn膮膰 nieplanowanych postoj贸w.Zanim poczujesz spragnienie niedostatek wody prowadzi do objaw贸w takich jak b贸le g艂owy, obrz臋ki, spowolnienie reakcji czy senno艣膰聽聽R贸wnie偶 jazda w klimatyzowanym samochodzie mocno odwadnia organizm. Na podr贸偶 przyda si臋 r贸wnie偶 pojemnik z przegr贸dkami w kt贸rych mo偶esz zapakowa膰 kanapki, tortille, owoce, warzywne s艂upki selera, marchewki czy sera.
  5. Obawiasz si臋, 偶e w trakcie urlopu Twoje dotychczasowe efekty diety odchudzaj膮cej wr贸c膮 z efektem jo-jo?聽聽Staraj si臋 nie porzuca膰 dotychczasowych nawyk贸w 偶ywieniowych, pilnowa膰 p贸r posi艂k贸w i ich wielko艣ci, nie przejadaj si臋, a je艣li mo偶esz zabieraj ze sob膮 pude艂ka z dietetycznymi przek膮skami. W lokalnych restauracjach staraj si臋 dobiera膰 potrawy podobne do tych kt贸re znajdowa艂y si臋 w Twoich jad艂ospisach.Nie obawiaj si臋, drobne odst臋pstwa drastycznie nie wp艂yn膮 na Twoj膮 figur臋, a w ko艅cu to wakacyjny urlop wi臋c baw si臋 dobrze!聽 馃檪

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o