Jedzenie w podróży!

Choć wakacje powoli dobiegają końca, przed niektórymi jeszcze długo wyczekiwany urlop. Szczególnie dla Was kilka wskazówek (razem z życzeniami udanego wypoczynku ) w końcu…Im zdrowiej zjecie przed podróżą czy w jej trakcie, tym lepiej odpoczniecie

  1. Profilaktyczne probiotyki
    Każda podróż wiąże się z odmiennym klimatem jak i obecnymi wszędzie bakteriami- na dłoniach, w wodzie pitnej czy przygotowywanym na niej jedzeniu. Bakterie nie muszą być chorobotwórcze. Mogą to być po prostu nieznane Twojej odporności obce szczepy. W podróży mogą przysporzyć wiele dolegliwości żołądkowych- osłabienie, zatrucia czy biegunki. Warto na 2-3 tygodnie wcześniej przyjmować probiotyki Dzięki nim korzystne bakterie dla naszego organizmu uszczelnią przewód pokarmowy, chroniąc przed obcymi bakteriami. Im bogatszy skład probiotyków, tym lepiej.
  2. Jadąc w nowe, nieznane miejsca często stołujemy się w przydrożnych knajpkach, dworcowych barkach lub restauracjach typu fast-food. Niesie to jednak za sobą ryzyko, gdyż nie wiemy z czego, w jakich warunkach i jak długo sporządzane i sprzedawane są tam potrawy. Zatrucie pokarmowe już na samym początku może popsuć urlop. Dlatego też lepsze jedzenie własne, niż przypadkowe. Zabierz ze sobą, przygotowane wcześniej kanapki lub kup w sklepie jabłko, banany czy butelkę kefiru.  Gdy zgłodniejesz, będziesz miał pod ręką przekąski nim zdecydujesz się na bliżej nieokreśloną knajpkę.
  3. Niezależnie od pory dnia, przed wyruszeniem w podróż zjedz coś pożywnego i lekkiego np. pełnoziarnistą kanapkę, sycące jajka w dowolnej postaci lub owsiankę na wodzie z bakaliami. Pożywny posiłek powinien nasycić Cię na dłuższą podróż w bezruchu
  4. Przekąski i woda
    Nie ograniczaj napojów, by uniknąć nieplanowanych postojów.Zanim poczujesz spragnienie niedostatek wody prowadzi do objawów takich jak bóle głowy, obrzęki, spowolnienie reakcji czy senność  Również jazda w klimatyzowanym samochodzie mocno odwadnia organizm. Na podróż przyda się również pojemnik z przegródkami w których możesz zapakować kanapki, tortille, owoce, warzywne słupki selera, marchewki czy sera.
  5. Obawiasz się, że w trakcie urlopu Twoje dotychczasowe efekty diety odchudzającej wrócą z efektem jo-jo?  Staraj się nie porzucać dotychczasowych nawyków żywieniowych, pilnować pór posiłków i ich wielkości, nie przejadaj się, a jeśli możesz zabieraj ze sobą pudełka z dietetycznymi przekąskami. W lokalnych restauracjach staraj się dobierać potrawy podobne do tych które znajdowały się w Twoich jadłospisach.Nie obawiaj się, drobne odstępstwa drastycznie nie wpłyną na Twoją figurę, a w końcu to wakacyjny urlop więc baw się dobrze!  🙂

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o