10 tysi臋cy krok贸w!

艢wiatowa Organizacja Zdrowia podaje, 偶e najkorzystniejsze dla naszego zdrowia i samopoczucia jest robienie minimum 10 tys. krok贸w dziennie. Je艣li wydaje Ci si臋 to 偶adnym wyzwaniem to niestety smutn膮 wiadomo艣ci膮 jest to, 偶e przeci臋tny Polak przemierza zaledwie po艂ow臋 tego dystansu dziennie (ok. 5-6 ty艣 krok贸w). Dlaczego tak ma艂o? G艂贸wnie to problem naszego spo艂ecze艅stwa聽 nastawionego g艂贸wnie na siedzenie, korzystanie z samochod贸w lub komunikacji miejskiej, a tak偶e brak regularnej aktywno艣ci fizycznej. Chodzenie to najbardziej naturalna, najprostsza i najta艅sza forma aktywno艣ci fizycznej. Przeliczaj膮c to oko艂o godzina dziennie maszerowania i wydatek energetyczny oko艂o 400-500 kcal- czyli oko艂o 25% przyjmowanych z Nasz膮 Diet膮 kalorii, dzi臋ki czemu mo偶liwa nadwy偶ka energetyczna nie odk艂ada si臋 w postaci tkanki t艂uszczowej. Osoby regularnie pokonuj膮ce codziennie taki dystans maj膮 tak偶e lepszy metabolizm. Jest to jednak minimum, by cieszy膰 si臋 zdrowiem i lepszym samopoczuciem i dzia艂aj膮c profilaktycznie przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi: oty艂o艣ci膮, cukrzyc膮, mia偶d偶yc膮 czy depresj膮. Dopiero w po艂膮czeniu z odpowiednio zbilansowan膮 diet膮 zawieraj膮c膮 deficyt energetyczny organizm b臋dzie ch臋tniej spala艂 tkank臋 t艂uszczow膮. Co b臋dzie dla Ciebie pomocne? Aplikacje w telefonie, opaski fitness, krokomierze zach臋caj膮 do chodzenia na piechot臋, wzrasta tak偶e 艣wiadomo艣膰 dotycz膮ca regularnej aktywno艣ci fizycznej. W艂膮czenie krokomierza zmotywowa艂o mnie do tego stopnia, 偶e zdarza mi si臋 podej艣膰 kilka przystank贸w zamiast czeka膰 na przyjazd tramwaju, wchodz膮c po schodach u mnie w biurowcu zamiast czeka膰 na wind臋, p贸j艣膰 dodatkowo na trening po ca艂ym dniu pracy przy komputerze lub przej艣膰 si臋 pieszo, gdy brakowa艂o mi 2000 krok贸w do wyrobienia normy. Wi臋c jednak ten tykaj膮cy krokomierz na r臋ce mobilizuje nawet i dietetyk贸w, a je艣li nie uda mi si臋 wyrobi膰 normy to jestem troch臋 zawiedziona. Aktywno艣膰 fizyczna jest nieod艂膮cznym elementem ludzkiej natury i nie powinni艣my z ni膮 walczy膰- cho膰 wielu moich klient贸w na pierwszym spotkaniu dopytuje czy wystarczy im tylko dieta bo na dodatkow膮 aktywno艣膰 ju偶 nie ma czasu. Zach臋cam w艂a艣nie wtedy na sam pocz膮tek do spontanicznych aktywno艣ci fizycznych o kt贸rych wspomina艂am wy偶ej, kt贸re pozwol膮 nam dziennie pokonywa膰 ten dystans i rozrusza膰 troch臋 rozleniwione cia艂o. P贸藕niejsze efekty diety, wi臋ksza motywacja, wzrost energii i lepsze samopoczucie przychodz膮 naturalnie i zwi臋kszaj膮 si臋 ch臋ci do pokonywania swoich s艂abo艣ci i pracy nad lepsz膮 wersj膮 siebie. Dlatego uwa偶am, 偶e ka偶dy spos贸b przeciwstawiaj膮cy si臋 rozleniwianiu naszego cia艂a za kierownic膮, na krze艣le lub kanapie jest dobry i warto spr贸bowa膰. Niech r贸偶nego rodzaju krokomierze b臋d膮 dobrym motywatorem do osi膮gania swoich zamierzonych cel贸w- nie tylko nowym gad偶etem na r臋ce.

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o