10 wskazówek dietetycznych na Wielkanoc!

Dla wielu początek wiosny i ciepłych dni to również początek Naszej Diety. I jak tu przetrwać z sukcesem  święta wielkanocne, których potrawy do małokalorycznych nie należą i zbliżającą się majówkę czyli  początek sezonu grillowego? Na początek zbliżające się święta! I z pewnością nie będę namawiać Was do głodowania przy Wielkanocnym stole, ale podpowiem kilka wskazówek by cieszyć się nimi bez wyrzutów sumienia. W końcu to tylko 2 dni, a najważniejsze jest to w jaki sposób odżywiamy się i dbamy o Naszą Dietę na codzień!

10 wskazówek dietetycznych na czas świąt Wielkanocnych!

  1. Wielka Sobota – dzień postny – postaraj się zjeść znacznie mniej kalorii niż zwykle. Z pewnością również w wirze świątecznych przygotowań, gotowania potraw, sprzątania i innych domowych obowiązków możemy spalić całkiem sporo kalorii.
  2. Wyznacz pory głównych posiłków- a pomiędzy nimi warto, aby na stole nie było nadprogramowych, kalorycznych przekąsek czy słodyczy. Zamiast tego postaw na wodę, zieloną herbatę, herbatki owocowe lub ziołowe czy też warzywa do pochrupania lub owoce.
  3. W czasie świąt pozwól sobie na ulubione faszerowane jajka, pieczone pasztety, czy kawałek babki lub mazurka, jednak staraj się pilnować ich porcji. Dzięki temu będziesz mógł także spróbować różnych wielkanocnych potraw.
  4. Gdy czujesz się, że jesteś już najedzony, nie dokładaj kolejnej porcji na talerz. Daj sobie czas na odczucie sytości i pozwól swojemu żołądkowi strawić to co właśnie zjadłeś. Częste dokładki mogą wpłynąć na to, że nie będziesz kontrolować ilości spożywanych posiłków. Postaraj się jedzenie nakładać na talerz tylko raz.
  5. Nieuważne jedzenie- łatwo o nie kiedy jednocześnie jemy i rozmawiamy przy stole. Trudno wtedy zauważyć, że to już kolejny kawałek ciasta jemy lub odczuć, że jesteśmy pełni. Zwróć uwagę na to co nakładasz na talerz i w jakich ilościach. Często dokładamy sobie kolejne porcje tylko dlatego, że potrawy wyglądają smakowicie lub też ktoś namawia nas do jedzenia, mimo że nie mamy ochoty ani potrzeby jeść więcej.Zawczasu pomyśl na co tak naprawdę masz ochotę w święta oraz w jaki sposób odmówisz jedzenia gdy będziesz czuł się najedzony.
  6. Jeśli całej rodzinie zależy by w święta pilnować się wzajemnie co do spożytych porcji możesz także wyłożyć na stół porcje Ciasta dla każdego i resztę schować do lodówki na później.
  7. Wprowadź zdrowe zamienniki, mniej kaloryczne, a nadal tak samo dobre w smaku. Sos do sałatek przygotuj na bazie jogurtu z niewielkim dodatkiem majonezu. Wybieraj pieczywo pełnoziarniste zamiast białego. Przygotuj warzywne sałatki jako dodatek do wielkanocnych potraw, aby dostarczyć odpowiedniej porcji warzyw. A dodatkowy kawałek ciasta zamień np. na sałatkę owocową z dodatkiem orzechów.
  8. Pamiętaj o prawidłowym nawodnieniu- pij dużo wody co wpłynie na Twój mniejszy apetyt oraz herbatek ziołowych wspomagających trawienie.
  9. Ostatni posiłek zjedz najlepiej 3-4 godziny przed snem, aby nadmiar spożytych kalorii nie zamienił się w tkankę tłuszczową.
  10. Nie zapominaj o ruchu. Wybierz się np. na wiosenny spacer z rodziną. Wpłynie to na Wasze lepsze samopoczucie i spalicie trochę świątecznych kalorii.

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o