Ca艂a prawda o awokado! PRZEPISY!

Wracamy po urlopie z now膮 energi膮鈥 propozycj膮 na energetyczne 艣niadanie! Awokado! Znacie jego cudowne w艂a艣ciwo艣ci? Zapraszam na bloga po przepisy z jego udzia艂em! Je艣li jeszcze nie pr贸bowali艣cie guacamole, to koniecznie musicie je sobie przyrz膮dzi膰. Nie ma nic prostszego!

Ca艂a prawda o awokado!

  1. Mimo, 偶e bardziej przypomina warzywo- w rzeczywisto艣ci to owoc!
  2. 100 g awokado to 160 kcal, 2 gr bia艂ka, 15g zdrowych t艂uszczy-bogactwo kwas贸w omega-3,6 i 9, 7g w臋glowodan贸w, 26% dziennego zapotrzebowania na wit. K, 20% na kwas foliowy, 17% na wit. C, 14% na potas, a tak偶e to 藕r贸d艂o witamin z gr B, wit E, 偶elaza, cynku i magnezu.
  3. Wykazuje w艂a艣ciwo艣ci przeciwzapalne, zwi臋ksza nasz膮 odporno艣膰, pomaga w odchudzaniu, wp艂ywa korzystnie na nasz膮 cer臋 i wzrok- dzi臋ki zawarto艣ci luteiny i zeaksantyny!

Jak wybra膰 awokado?

Gotowe do jedzenia, dojrza艂e awokado, nie jest zbyt mi臋kkie. Lekko ugina si臋 pod naciskiem palca, a sk贸rka powinna wr贸ci膰 do poprzedniego stanu. Je艣li jednak wg艂臋bienie zostaje, awokado jest ju偶 przejrza艂e. Zielony kolor sk贸rki 艣wiadczy o niedojrza艂ym awokado, je艣li chcemy zakupi膰 awokado gotowe do spo偶ycia lepiej wybra膰 te o ciemnej sk贸rce. Stopie艅 dojrza艂o艣ci mo偶na pozna膰 tak偶e po kolorze sk贸rki pod szypu艂k膮 鈥 kolor zielony-awokado jest niedojrza艂e, br膮zowy- oznacza, 偶e owoc jest przejrza艂y, natomiast kolor 偶贸艂tawy mo偶e 艣wiadczy膰 o dojrza艂ym awokado.

A teraz czas na przepisy!

Pyszne guacamole!

Przepis na 2 porcje- 1 porcja 227 kcal

Sk艂adniki:

  • Chleb 偶ytni razowy- 4 kromki
  • Awokado- 1 szt
  • Pomidor- 1 szt
  • Sok z cytryny lub limonki- 0,5 szt
  • Pietruszka, li艣cie
  • Kolendra 艣wie偶a li艣cie
  • S贸l, pieprz

Przygotowanie:

  1. Awokado przekr贸j na p贸艂, wydr膮偶 mi膮偶sz i prze艂贸偶 do miseczki. Rozdrobnij widelcem
  2. Pomidora pokr贸j w drobn膮 kosteczk臋
  3. Wymieszaj pomidora z awokado, skrop sokiem z cytryny lub limonki, dopraw sol膮 i pieprzem. Dodaj rozdrobnione li艣cie pietruszki i kolendry
  4. Posmaruj past膮 kanapki

Jaja faszerowane past膮 z awokado!

Przepis na 2 porcje! 1 porcja 280 kcal
  • Jaja kurze ca艂e- 4 szt
  • Awokado- 1 szt
  • Szczypiorek- 20g
  • Sok z cytryny- 2 艂y偶ki
  • S贸l, pieprz

Przygotowanie:

  1. Jajka ugotuj i przekr贸j na po艂贸wki.
  2. Wyjmij 偶贸艂tka i rozgnie膰 widelcem razem z awokado, sokiem z cytryny i ulubionymi przyprawami.
  3. Wymieszaj past臋 ze szczypiorkiem.
  4. Farsz w艂贸偶 w bia艂ka.
  5. Jajka ugotuj i przekr贸j na po艂贸wki.
  6. Wyjmij 偶贸艂tka i rozgnie膰 widelcem razem z awokado, sokiem z cytryny i ulubionymi przyprawami.
  7. Wymieszaj past臋 ze szczypiorkiem.
  8. Farsz w艂贸偶 w bia艂ka.

Sa艂atka z awokado i jajkiem sadzonym!

Sk艂adniki na 1 porcje- 460 kcal

Sk艂adniki:

  • Pomidorki koktajlowe- 8 szt
  • Jajka kurze ca艂e- 2 szt
  • Szpinak li艣cie- 50 g
  • Awokado- 0,5 szt
  • S艂onecznik nasiona- 艂y偶ka sto艂owa
  • Oliwa z oliwek- 艂y偶ka sto艂owa
  • Sok z cytryny, s贸l, pieprz

Przygotowanie:

  1. Szpinak op艂ucz, wy艂贸偶 na talerz, dodaj pokrojone wed艂ug uznania warzywa.
  2. Jajko wybij na rozgrzan膮, bezt艂uszczow膮 patelni臋, dopraw, a gdy si臋 zetnie z obu stron wy艂贸偶 na sa艂atk臋.
  3. Nasiona upra偶 na suchej patelni i posyp sa艂atk臋. Skrop oliw膮, sokiem z cytryny, sol膮 i pieprzem

Makaron spaghetti z awokado i indykiem!

Przepis na 2 porcje! 1 porcja 鈥 535 kcal

Sk艂adniki:

Pol臋dwiczka z indyka- 200 g

Awokado- 1 szt

Makaron spaghetti pe艂noziarnisty- 100g

Suszone pomidory- 6 szt

Pietruszka, li艣cie- 10 g

Bazylia 艣wie偶a- 10g

S贸l, pieprz,聽 curry

Przygotowanie:

  1. Rozdrobnij dojrza艂e awokado widelcem na g艂adk膮 mas臋. Dopraw sol膮 i przyprawami wg uznania.
  2. Ugotuj makaron al dente
  3. Pokr贸j mi臋so i obtocz w przyprawie curry. Podsma偶 na oliwie z oliwek
  4. Makaron wymieszaj z awokado, mi臋sem. Posyp posiekana pietruszk膮.
  5. Udekoruj bazyli膮 i suszonymi pomidorami

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o