Kuchnia indyjska- pe艂na przypraw! PRZEPISY!

Z cyklu: zdj臋cia przes艂ane od zadowolonej klientki, za kt贸re bardzo dzi臋kuj臋! Wygl膮da przepysznie, kolorowo i aromatycznie! Lubicie kuchnie orientaln膮? Z przyjemno艣ci膮 umieszcz臋 je w Waszych jad艂ospisach! Przepisy na te obiady to istna petarda! W wersji bez mi臋sa kurczaka z powodzeniem mo偶na zast膮pi膰 soczewic膮 lub ciecierzyc膮. Sos na drugi dzie艅 smakuje jeszcze lepiej dzi臋ki aromatycznym przypraw膮 o cudownych w艂a艣ciwo艣ciach!

Czy wiesz, 偶e鈥.

Kasza bulgur- Uzyskiwana jest z pszenicy durum- dzi臋ki czemu charakteryzuje si臋 wysok膮 zawarto艣ci膮 sk艂adnik贸w mineralnych i witamin m.in. 聽kwasu foliowego i witamin z gr B wspieraj膮cych prac臋 uk艂adu nerwowego. Zawiera te偶 pierwiastki obni偶aj膮ce poziom cukru we krwi,聽 a tak偶e du偶e du偶e ilo艣ci bia艂ka ro艣linnego i b艂onnika pokarmowego. Jej kolejnym plusem jest jej stosunkowo niski indeks glikemiczny dzi臋ki czemu w odpowiednich ilo艣ciach mog膮 j膮 spo偶ywa膰 osoby z cukrzyc膮 czy insulinooporno艣ci膮.

Curry- to jedna z najzdrowszych przypraw 艣wiata- zawieraj膮ca substancje czynne o w艂a艣ciwo艣ciach przeciwzapalnych, sprzyjaj膮ce leczeniu zespo艂u jelita wra偶liwego. Curry przyspiesza tak偶e trawienie. Jej g艂贸wnym sk艂adnikiem jest kurkuma, nadaj膮ca mieszance curry charakterystyczny 偶贸艂ty kolor. Inne popularne przyprawy to: imbir, kolendra, czosnek, chilli, pieprz, go藕dziki, cynamon, kardamon, ga艂ka muszkato艂owa i kminek.

Cynamon- wspomaga trawienie, poprawia kr膮偶enie, rozgrzewa i pobudza. P贸艂 艂y偶eczki dziennie mo偶e obni偶a膰 poziom cholesterolu LDL.

Kurkuma- zawiera kurkuminoidy聽 stymuluj膮ce uk艂ad immunologiczny do niszczenia bia艂ek kt贸rego z艂ogi blokuj膮 przewodnictwo impuls贸w nerwowych odpowiadaj膮cych za nastr贸j, uwag臋 czy pami臋膰. Pi臋knie barwi na z艂oty kolor risotto, ros贸艂. Przeciwdzia艂a stanom zapalnym, zw艂aszcza przy przeci膮偶onych stawach.

Ga艂ka muszkato艂owa- pobudza kr膮偶enie krwi i stymuluje uk艂ad nerwowy. Idealna jako dodatek do kawy, piernika czy sos贸w i zapiekanek.

Kalafior z kurczakiem po indyjsku

Przepis na 2 porcje. 1 porcja 389 kcal

Sk艂adniki:
  • Kalafior 400 g
  • Mi臋so z piersi kurczaka, bez sk贸ry 200 g
  • Kasza bulgur 150 g
  • Por 1 szt
  • Mleczko kokosowe 250 ml
  • Oliwa z oliwek 2 艂y偶ki
  • Pietruszka, li艣cie 2 艂y偶eczki
  • Curry 1 艂y偶eczka
  • Kurkuma 1 艂y偶eczka
  • Mielona s艂odka papryka 1 艂y偶eczka
Przygotowanie:
  1. Mi臋so pokr贸j w kostk臋, przypraw curry, papryk膮, pieprzem i wymieszaj. Do garnka wlej wod臋, dodaj kurkum臋 oraz s贸l i ugotuj kasz臋.
  2. Po ugotowaniu wymieszaj z posiekan膮 natk膮 pietruszki.
  3. Do patelni wlej oliw臋, dodaj posiekanego w talarki pora, dodaj drobno pokrojonego kalafiora, mi臋so, wymieszaj i du艣 ok. 10 min.
  4. Na koniec wlej mleczko kokosowe i du艣 ok 2 min. Wy艂贸偶 potrawk臋 na kasz臋.

Pier艣 z kurczaka w sosie Tikka Masala

Przepis na 2 porcje. 1 porcja 525 kcal

Sk艂adniki:
  • Mi臋so z piersi kurczaka 200 g
  • Ry偶 br膮zowy 100 g
  • Pomidory z puszki krojone 400 g
  • Cebula 1 szt
  • Mleczko kokosowe 100 ml
  • Jogurt grecki 100 g
  • Oliwa z oliwek 1 艂y偶ka
  • Kurkuma, imbir, kolendra, czosnek, sok z cytryny
Przygotowanie:
  1. Filety z piersi kurczaka prze艂贸偶 do miski, dodaj jogurt, s贸l, imbir, sok z cytryny, kurkum臋, papryk臋, kolendr臋. Wymieszaj i odstaw na oko艂o 30 min do lod贸wki
  2. Nast臋pnie prze艂贸偶 do naczynia 偶aroodpornego i wstaw na 20 min do piekarnika rozgrzanego do 170 st. Na patelni rozgrzej oliw臋 z oliwek. Dodaj imbir, czosnek. Sma偶, energicznie mieszaj膮c.
  3. Nast臋pnie dodaj cebul臋, papryk臋, kurkum臋, curry i odrobin臋 cukru. Wymieszaj. Do sma偶膮cej si臋 cebuli z przyprawami dodaj pomidory z puszki. Opcjonalnie gdy sos b臋dzie zbyt g臋sty podlej szklank膮 wody
  4. Gotuj pod przykryciem przez 10 min. Na koniec do sosu dodaj mleczko kokosowe, kolendr臋 i pokrojone na mniejsze kawa艂ki upieczone mi臋so

 

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o