Mi臋dzynarodowy Dzie艅 艢niadania!

8 listopad- Mi臋dzynarodowy Dzie艅 艢niadania! 艢wi臋tujcie ka偶de poranki pe艂nowarto艣ciowym 艣niadaniem!

Budzimy si臋, wstajemy praw膮 nog膮 i zaczynamy kolejny dzie艅. Od tego momentu nasz organizm zaczyna pracowa膰 na coraz to wi臋kszych obrotach, jeste艣my aktywni zar贸wno psychicznie jak i fizycznie. Dlatego to w艂a艣nie teraz potrzebujemy dostarczy膰 energii poprzez odpowiednio skomponowane 艣niadanie.聽 Zwykle ten pierwszy posi艂ek zajmuje nam do 15 min- z kt贸rego wiele os贸b rezygnuje na korzy艣膰 d艂u偶szej drzemki. Brak 艣niada艅 wp艂ywa cz臋sto na poczucie zm臋czenia, spadku nastroju, koncentracji czy os艂abienia.

Nasz organizm upomni si臋 o to, cz臋sto wi臋ksz膮 porcj膮 obiadu czy niezdrowymi przek膮skami.Dzi臋ki regularnym posi艂kom, regulujemy nasz metabolizm, co sprzyja utrzymaniu w艂a艣ciwej masy cia艂a. Brak czasu nie powinien by膰 wym贸wk膮, a cz臋sto jego przygotowanie jest 艂atwiejsze ni偶 nam si臋 wydaje. Dla os贸b, kt贸re rano zwyczajnie nie odczuwa g艂odu- rozpocz臋cie dnia od szklanki ciep艂ej wody z cytryn膮 pobudzi metabolizm do pracy, a tak偶e nawodni nasz organizm po nocy.

Bardzo wa偶ne w naszym 艣niadaniu s膮 bez w膮tpienia warzywa i owoce jako g艂贸wne 藕r贸d艂o witamin i sk艂adnik贸w mineralnych.聽 Nie mo偶emy zapomina膰 tak偶e o nabiale- jogurty naturalne, twaro偶ki czy chudych w臋dlinach. O poranku szczeg贸lne znaczenie maj膮 tak偶e produkty zbo偶owe, gdy偶 to one stanowi膮 g艂贸wne 藕r贸d艂o energii pochodz膮cej z w臋glowodan贸w, kt贸rej nasz organizm potrzebuje po nocnym spowolnieniu metabolizmu, co pozwala nam sprawnie funkcjonowa膰 przez kolejne godziny pracy.

I mam nadzieje, 偶e ka偶dy (nawet nie艣wiadomie) 艣wi臋towa艂 dzi艣 od pierwszego i najwa偶niejszego posi艂ku w ci膮gu dnia! Takie nietypowe 艣wi臋ta traktuje w mojej pracy jako dobry pow贸d, aby poruszy膰 cz臋sto wa偶ne tematy dotycz膮ce Naszej Diety. Zawsze powtarzam swoim klientom, 偶e aby schudn膮膰 trzeba je艣膰- oczywi艣cie zdrowo i pe艂nowarto艣ciowo. Smacznego z rana!

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o