Sałatka makaronowa z tuńczykiem i rukolą

Ostatnio dużo się u mnie dzieje. Dlatego posiłki muszą być prostsze niż proste 😀 Jedzenie to paliwo dla ciała- mimo braku czasu dobrze zadbać o regularność posiłków! Makaron pełnoziarnisty, tuńczyk, pomidorki koktajlowe, oliwki, garść rukoli i pestki słonecznika- recepta na pyszny i zdrowy posiłek- na 2 śniadanie, do pracy czy kolację 1 10 minut…czyli tyle ile gotujemy makaron 🙂 Sałatka z tuńczykiem nie musi być nudna! Do tego szybka w przygotowaniu i nieskomplikowana! Wiedzieliście, że ryby dobrze jest jeść 2x w tygodniu? Jeśli do tej pory nie stosowałeś tej zasady- warto suplementować kwasy omega-3 w formie tabletek, aby uzupełnić ich niedobory w diecie. Nie masz pomysłu jak przemycić ryby w swojej diecie? Poza obiadami mogą pojawiać się także w formie pasty na kanapki z dodatkiem wędzonej ryby, czy sałatki na bazie mixu sałat lub makaronu pełnoziarnistego, ryżu czy ulubionej kaszy!

Sałatka makaronowa z tuńczykiem:

Składniki na sporą michę 😉

  • makaron pełnoziarnisty 200g
  • rukola 50g
  • pomidory koktajlowe (czerwone) 10 szt
  • oliwki czarne 2 łyżki stołowe
  • słonecznik łuskany 2 łyżki stołowe
  • sok z cytryny
  • oregano świeże, bazylia, sól, pieprz
  • oliwa z oliwek 2 łyżki stołowe
  • tuńczyk kawałki w sosie własnym 100 g

Przygotowanie:

Makaron ugotować al dente, odcedzić, zahartować i wystudzić. Zimny makaron ułożyć na talerzu. Dodać liski rukoli, pokrojone pomidory koktajlowe, oliwki i tuńczyka. Na suchej patelni uprażyć ziarna słonecznika. Składniki dressingu połączyć. Sałatkę polać dressingiem i posypać ziarnami słonecznika.

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o