Wiosna ach to Ty…z ni膮 nowalijki!

Wiosna, wiosna,聽wiosna ach to Ty!
A z ni膮 nowalijki- zdrowe, dietetyczne i podkr臋caj膮ce metabolizm. Cho膰 wi臋kszo艣膰 nowalijek dost臋pne s膮 z importu przez ca艂y rok, nie ma por贸wnania do tych 艣wie偶ych, zapowiadaj膮cych nadej艣cie wiosny i wi臋kszo艣ci warzyw si臋 na straganach i warzywniakach.

Rzodkiewki- uzupe艂niaj膮 niedobory potasu, wapnia, cynku i 偶elaza w diecie. Ich p臋czek to tak偶e pokrycie 1/3 zapotrzebowania na wit. C. Maj膮 du偶膮 zawarto艣膰 b艂onnika, przy czym 100g to tylko 16 kcal. S膮 r贸wnie偶 dobrym nawadniaczem, gdy偶 a偶 w 95% sk艂adaj膮 si臋 z wody. Innym nowalijkowym rarytasem jest dymka ze szczypiorkiem, kt贸ra r贸wnie偶 poprawia nasze procesy trawienne, zapobiega zaparciom. Obfituje w substancje odka偶aj膮ce i naturalne antybiotyki, gdy偶 przynale偶y do rodziny czosnkowatych. Idealnie podkre艣li smak jajecznicy czy pasty jajecznej. Pasuje te偶 do zup, pomidor贸w i twaro偶ku.聽

W Naszej Diecie nie zapominaj sa艂acie- zawiera w sobie du偶e ilo艣ci kwasu foliowego, wit. Z gr. B a tak偶e b艂onnika a tak偶e natce pietruszki- kt贸ra jest jednym z najlepszych 藕r贸de艂 wit. C przez co u艂atwia wch艂anianie. A tak偶e kie艂ki jako bogactwo witamin i sk艂adnik贸w mineralnych np. rze偶uchy. Je艣li chcesz mie膰 je pod dostatkiem wyhoduj samodzielnie w domu. Wy艂贸偶 naczynie mokr膮 wat膮 lub lignin膮 i wsyp nasiona. Podlewaj codziennie i trzymaj j膮 w ciep艂ym i jasnym miejscu np. na parapecie okiennym. Ju偶 po 2-3 dniach pojawi膮 si臋 pierwsze kie艂ki. W sklepie wybieraj warzywa bez przebarwie艅 i j臋drne. Mocno wyro艣ni臋te okazy to najprawdopodobniej przez stosowanie du偶ych ilo艣ci sztucznych nawoz贸w. Warzyw nie przechowuj w foliowych siatkach gdzie w 艣rodowisku bez powietrza i o du偶ej wilgotno艣ci du偶o szybciej si臋 popsuj膮. Najlepiej przechowuj je w lod贸wce w szufladzie wy艂o偶onej papierem kuchennym.

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o