Jak by膰 dla swojego dziecka 偶ywieniowym drogowskazem?

Dzie艅 Dziecka!!!! 鉂わ笍馃挌馃挍馃挋鉂わ笍 To 艣wi臋to nas wszystkich, bo ka偶dy z nas jest dzieckiem swoich rodzic贸w! Dzi艣 niezale偶nie od wieku jedzmy lody, ulubione ciasto i r贸bmy to co sprawia nam najwi臋cej rado艣ci! Mi艂ego dnia dla Was wszystkich!

P.S. A na zdj臋ciu oczywi艣cie ja czyli najwi臋ksza pomocnica mamy w kuchni! Przy mnie zmywanie by艂o o wiele kr贸tsze!

Jak by膰 dla swojego dziecka 偶ywieniowym drogowskazem?

  • Samemu daj膮c dobry przyk艂ad- jadaj膮c regularnie, szykuj膮c posi艂ki do pracy, wybieraj膮c zdrowe produkty!
  • Nie wychod藕cie z domu do szko艂y bez zjedzenia 艣niadania (Co mo偶e sprawdzi膰 si臋 na 艣niadanie? Wypr贸bujcie kanapki z pe艂noziarnistego pieczywa, musli z mlekiem/jogurtem lub owsiank臋 z ulubionymi owocami, nale艣niki (z dodatkiem m膮ki pe艂noziarnistej, twaro偶ku i 艣wie偶ych sezonowych owoc贸w, jajka w ka偶dej postaci- jajecznica, omlety, jajka na twardo, mi臋kko, pasty jajeczne)
  • Jadaj膮c wsp贸lne posi艂ki- to czas dla Was, z dala od telewizji, komputera czy telefonu
  • Eksperymentujcie w kuchni- zach臋膰 dziecko do wsp贸lnego przygotowywania posi艂k贸w- pobudzi to jego ciekawo艣膰 i ch臋ci do pr贸bowania r贸偶nych produkt贸w
  • Nie kupuj dzieciom s艂odkich napoi (starajcie si臋 wsp贸lnie pi膰 jak najwi臋cej wody mineralnej z ulubionymi dodatkami lub sok贸w 艣wie偶o wyciskanych z owoc贸w czy te偶 sok贸w 100%)
  • Wybieraj naturalny nabia艂, bez zb臋dnych, szkodliwych dodatk贸w i du偶ych ilo艣ci cukru! W zamian z dodatkami 艣wie偶ych owoc贸w, d偶em贸w niskos艂odzonych czy miodu.
  • Staraj si臋 przygotowywa膰 dziecku do szko艂y domowe, po偶ywne kanapki lub inne zdrowe przek膮ski takie jak koktajle na bazie kefiru, jogurtu, ma艣lanki z ulubionymi owocami, 艣wie偶e owoce i warzywa, orzechy i suszone owoce ! Unikajcie wyrob贸w cukierniczych typu s艂odkie bu艂ki i dro偶d偶贸wki
  • Na uroczysto艣ci typu urodziny, 艣wi臋ta przygotuj domowe ciasta z dodatkiem np. 艣wie偶ych sezonowych owoc贸w- dzi臋ki temu kontrolujemy ilo艣膰 cukru dodanego lub mo偶emy zast膮pi膰 go zdrowsz膮 wersj膮 np. ksylitolem, erytrytolem, miodem.
  • W przypadku produkt贸w mniej lubianych daj swojemu dziecku mo偶liwo艣膰 samodzielnego wyboru mi臋dzy alternatywami np. zupa pomidorowa czy kalafiorowa
  • Z po艣r贸d s艂odyczy najlepiej wybierajcie : ciasteczka owsiane/ pe艂noziarniste np. firmy Belvita, Sante, batony zbo偶owe np. firmy Bakaland, Sante lub zdrobione samodzielnie, czekolad臋 gorzk膮 lub z dodatkiem orzech贸w, bakali, kakao naturalne- dos艂odzone miodem, lub zdrowym zamiennikiem np. ksylitolem, erytrytolem, desery mleczne (koktajle, lody, budynie), sorbety, galaretki z owocami, sezamki, w艂asne wypieki dro偶d偶owe np. ze 艣wie偶ymi owocami

Mi艂ego dnia dla Was wszystkich!

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o