Majowe odchudzanie…ze szparagami!

Majowe odchudzanie…ze szparagami! Sezon trwa, cho膰 jest kr贸tki- dlatego warto korzysta膰 z niego maksymalnie. Zielone, bia艂e, fioletowe- do wyboru, do koloru. Najlepiej smakuj膮 ugotowane w wodzie lub na parze, bez dodatk贸w lub z ulubionym sosem czy oliw膮 z oliwek. 100 g to to zaledwie 18 kcal! S膮 jednak po偶ywne bo zawieraj膮 sporo bia艂ka. Zawieraj膮 a偶 95% wody wi臋c s膮 bardzo dobrym nawadniaczem. Szparagi to bogactwo witamin i sk艂adnik贸w mineralnych- wapnia, potasu i fosforu. Przede wszystkim to jednak 藕r贸d艂o w Naszej Diecie kwasu foliowego- zalecanego szczeg贸lnie dla kobiet planuj膮cy ci膮偶e gdy偶 spowalnia to procesy starzenia si臋 naszych kom贸rek i ich regeneracj臋 a tak偶e wspomaga uk艂ad kr膮偶enia. Zawiera tak偶e sporo witaminy C i E a tak偶e beta-karotenu wp艂ywaj膮cych pozytywnie na w艂osy, sk贸r臋 i paznokcie. Zielone s膮 najcie艅sze, mi臋kkie i bardziej wyraziste i aromatyczne w smaku. Nie trzeba ich obiera膰 przed gotowaniem.聽 Bia艂e s膮 grubsze i 艂agodniejsze w smaku, ale tak偶e twardsze i nale偶y je obiera膰. Spos贸b przygotowania- w艂贸偶 do wrz膮cej wody z odrobin膮 soli i cukru i gotuj do mi臋kko艣ci (przewa偶nie ok 15 min- fioletowe i bia艂e szparagi nieco d艂u偶ej ni偶 zielone).聽Najsmaczniejsz膮 s膮 teraz- w maju. Je艣li chcesz cieszy膰 si臋 ich smakiem d艂u偶ej zblanszuj czyli wrzu膰 do lekko osolonego wrz膮tku i obgotuj 2-3 minuty. Jesieni膮 b臋d膮 jak znalaz艂 馃槈

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o