Poznaj 6 rzeczy od których warto zacząć swój dzień!

Z serii: nie lubię poniedziałków, nie lubię poranków! O naprawczej roli snu na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu mówiłam nieco więcej w artykule: https://nasza-dieta.pl/blog/naprawcza-rola-snu/. Dziś o tym co warto zmienić, aby poranki wcale nie były takie złe, a wstawanie z łóżka przestało być problemem. Poznaj 6 rzeczy od których warto zacząć swój dzień! Niektóre z nich zajmują mniej niż minutę, a pozwalają celebrować początek dnia 😉

  1. Jak na dietetyczkę przystało przypomnę o wypiciu szklanki wody! Po nocy, nasz organizm jest odwodniony, przez co możesz zacząć dzień od bólu głowy i problemów z koncentracją. Woda z dodatkiem soku z cytryny poza nawodnieniem to także dodatkowa porcja elektrolitów i wit. C. Pomaga w walce z zaparciami, a także zakwasza żołądek przez co zostaje pobudzony nasz metabolizm i zwiększa się apetyt na śniadanie. Wskazówka dla porannych niejadków! 😉
  2. Przestawianie budziku na kolejne drzemki sprawia, że nasz organizm nie wie czy ma przestawić się na tryb wstawania czy spania dalej. Gwałtowne wstawanie z łóżka na ostatnią chwilę może skutkować osłabieniem i zawrotami głowy. Warto rano poprzeciągać się powoli, dać czas na uregulowanie przepływu krwi i porozciągać mięśnie.
  3. Świeże powietrze i światło to połączenie, które budzi najlepiej. Dlatego zaraz po wstaniu z łóżka otwórz w sypialni okno i przewietrz pokój. Dzienne naturalne światło doda Ci energii.
  4. Jeśli Twoje godziny pracy pozwalają na aktywność fizyczną z samego rana i zależy Ci na zgubieniu kilogramów i poprawieniu swojej kondycji fizycznej warto wiedzieć, że poranne treningi zwiększają spalanie tkanki tłuszczowej w ciągu całego dnia. Jeśli jednak nie masz czasu lub ochoty na poranne treningi warto porozciągać się trochę i wypróbować np. popularną sekwencję jogi tzw. Powitanie słońca https://www.youtube.com/watch?v=fdFdUHD1NjE
  5. Poranny szybki prysznic orzeźwia, dodaje energii i pobudza. Kończąc prysznic warto zmniejszyć temperaturę wody o kilka stopni lub jeśli jesteście na tyle odważni opłukać całe ciało zimną woda- zahartujecie swój organizm i wzmocnicie odporność.
  6. Świętujcie każde poranki pełnowartościowym śniadaniem (w ciągu godziny od wstania z łóżka). Nasz organizm zaczyna pracować na coraz to większych obrotach, jesteśmy aktywni zarówno psychicznie jak i fizycznie. Dlatego to właśnie teraz potrzebujemy dostarczyć energii poprzez odpowiednio skomponowane śniadanie. Zwykle ten pierwszy posiłek zajmuje nam do 15 min- z którego wiele osób rezygnuje na korzyść dłuższej drzemki. Brak śniadań wpływa często na poczucie zmęczenia, spadku nastroju, koncentracji czy osłabienia. Nasz organizm upomni się o to, często większą porcją obiadu czy niezdrowymi przekąskami. Dzięki regularnym posiłkom, regulujemy nasz metabolizm, co sprzyja utrzymaniu właściwej masy ciała. Brak czasu nie powinien być wymówką, a często jego przygotowanie jest łatwiejsze niż nam się wydaje. Bardzo ważne w naszym śniadaniu są bez wątpienia warzywa i owoce jako główne źródło witamin i składników mineralnych.  Nie możemy zapominać także o nabiale- jogurty naturalne, twarożki czy chudych wędlinach. O poranku szczególne znaczenie mają także produkty zbożowe, gdyż to one stanowią główne źródło energii pochodzącej z węglowodanów, której nasz organizm potrzebuje po nocnym spowolnieniu metabolizmu, co pozwala nam sprawnie funkcjonować przez kolejne godziny pracy.

Ja dziś zaczęłam dzień od pożywnej czekoladowej owsianki na mleku migdałowym z bananem i orzechami włoskimi. Już tylko czekam na świeże owoce (w przystępnej cenie!)  aby móc cieszyć się owsiankami w różnych innych wydaniach smakowych. Miłego poniedziałku i całego tygodnia dla Was!

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o