Co się z Tobą dzieje, gdy przestajesz ćwiczyć?

Jeśli tak jak ja wróciłeś do regularnych ćwiczeń- nie przestawaj! Aby jeszcze bardziej Cię do tego zmotywować postaram się przekonać co dzieje się z Tobą gdy przestajesz ćwiczyć.

  1. Zwalnia Twój metabolizm- spada liczba spalanych przez Ciebie kalorii w ciągu dnia i aby zapobiec odkładaniu się nadprogramowych kilogramów powinieneś ograniczyć wówczas kaloryczność swojej diety
  2. Stopniowo zmniejsza się wytrzymałość Twojego organizmu- Twoje ciało odzwyczaja się od transportowania większych ilości tlenu, słabnie mięsień sercowy
  3. Spada siła i masa mięśniowa- po miesiącu przerwy w regularnych treningach jest to już widoczne. Jeśli zadbasz o prawidłowo zbilansowaną dietę, dostarczając odpowiedniej ilości energii i porcji białka masa mięśni będzie spadać, ale nieco wolniej niż u osoby która źle się odżywia.
  4. Zaprzestając regularnym ćwiczeniom zmniejszasz wrażliwość tkanek i mięśni na insulinę, Twoje ciało gorzej gospodaruje zapasami energii po spożytym posiłku. Co to oznacza? Zamiast na bieżąco zużywać ją dla pracujących mięśni jako paliwo, zaczyna odkładać ją w tkance tłuszczowej jako zapasy na gorsze dni.
  5. Nie stosując deficytu kalorycznego i odpowiednio zbilansowanej diety do swojego zapotrzebowania możesz doprowadzić do nadwagi lub otyłości, a co za tym idzie zwiększa się ryzyko nadciśnienia tętniczego, insulinooporności czy cukrzycy typu 2.
  6. Wszystko to może wpływać także na pogorszenie Twojego samopoczucia- spada produkcja endorfin i serotoniny, które odpowiadają za dobry nastrój.

Cóż…czasami i muszę postraszyć 😉 Ale jestem tu po to by pomóc i motywować w drodze po lepsze zdrowie, samopoczucie i kondycję. Zadbajcie o siebie! Nasza Dieta- Twój sukces!

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o