Witamina D- witamina s艂o艅ca

Wit. D to z pewno艣ci膮 witaminowy must have i nie jest to chwilowa moda czy kolejny chwyt marketingowy. Jak wiadomo wp艂ywa na nasze ko艣ci, a tak偶e zmniejsza ryzyko chor贸b nowotworowych, sercowo-naczyniowych, cukrzycy czy chor贸b autoimmunologicznych. Wp艂ywa pozytywnie na nasz nastr贸j i sk贸r臋, kt贸ra w ko艅cu produkuje wit. D pod wp艂ywem s艂o艅ca. W wyniku ma艂ej ekspozycji na s艂o艅ce warto suplementowa膰 j膮 od wrze艣nia do maja lub przez ca艂y rok. Doro艣li powinni suplementowa膰 j膮 ok. 800-2000 j.m./dzie艅 w zale偶no艣ci od masy cia艂a i st臋偶enia w surowicy krwi (poni偶ej 30 ng/ml traktowane jest jako niedob贸r). Na szcz臋艣cie s艂o艅ca z dnia na dzie艅 b臋dzie coraz wi臋cej, a juz 20 min przebywania w jego promieniach wystarczy. S膮 r贸wnie偶 produkty spo偶ywcze, kt贸re s膮 藕r贸d艂em wit. D takie jak ryby morskie, jaja, sery dojrzewaj膮ce, mleka czy w膮tr贸bki- kt贸re maj膮 niestety jej bardzo ma艂e st臋偶enie. Zje艣膰 37 jaj dziennie czy wypi膰 160l mleka nie jest 艂atwo…m贸j zapas suplement贸w do lata uzupe艂niony…potem ju偶 tylko wygrzewanie si臋 na 馃攩

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o